Mnoho lidí si ještě stále pohrává s myšlenkou, že co je zdravé, rozhodně nemůže být chutné a navíc má člověk po takovém jídle brzo hlad. Přitom je nesmysl a řada zdravých a chutných snídaní dokáží člověka zasytit na celé dopoledne. Vyvážená snídaně dokáže efektivně nastartovat organismus a připravit ho na náročný celodenní kolotoč, který ho v práci nebo ve škole čeká.

 

prostřený stůl

Ideální snídaně je taková, která obsahuje všechny potřebné živiny. Bohatá na sacharidy a bílkoviny a množstvím by měla odpovídat přibližně 1/5 denního energetického příjmu. Snídaně je pro naše tělo nesmírně důležitá, tělo je po dlouhé noci vyhladovělé a bez energie. Tu mu můžeme navrátit právě vyváženým podílem živin. První jídlo by mělo přijít přibližně do půl hodiny po probuzení. Díky tomu naše tělo nepřepadnou chutě na sladké během dopoledne.

 

Jednoduché cukry dokáží organismus probudit k životu

Jednoduché cukry náš organismus dokáže velmi rychle zpracovat, proto jsou vítaným zdrojem energie při vyšší fyzické výkonosti. Ovšem jejich nadměrná konzumace může mít negativní účinky na lidský organismus a vést k řadě civilizačních chorob, jako je diabetes nebo obezita.

 

Jednoduché cukry dnes najdeme v řadě potravin, kde bychom je možná ani nečekali. Takovým zástupcem jsou instantní kaše, ovocné jogurty, džusy nebo müsli. Na první pohled zdravé verze snídaní, ovšem plné cukru, které naše tělo nedokáže strávit a ukládá ve formě tuků. Přitom takovou ovesnou kaši nebo müsli vykouzlíte za pár minut i sami.

 

ovesná kaše

Ochucená ovesná kaše

Ovesná kaše je jednou z nejoblíbenějších verzí sladkých snídaní. Hlavně na podzim a v zimě po ránu organismus krásně zahřeje a její příprava zabere pár minut. Hotový pokrm stačí ozdobit oříšky, sušenými jahodami https://www.nakliceno.cz/lyofilizovane-jahody/, kakaem nebo sirupem a zdravá a chutná snídaně je na stole.